העמותה לחקלאות מודרנית – MAF

Play Video

על איזו בעיה העמותה עובדת?

הצורך במקורות מזון בני קיימא ומגוונים  קריטי יותר מאי פעם. כ14% מפליטות גזי החממה נגרמות ממזון מן החי, ו75% מהשטחים בעולם מנוצלים כיום לגידול תבואה להאכלת בהמות. צריכת הבשר בעולם עולה באופן קבוע, האוכלוסייה בעולם עולה באופן עקבי, ובקצב הזה אם לא נחליף את התזונה מן החי נבזבז את המשאבים שיש לנו על הכדור, ושינויי האקלים ילכו ויחמירו. על ידי פיתוח מזון העתיק וקידום אלטרנטיבות שיחליפו את הביקוש הגובר לחלבונים מן החי, נוכל לפתור כמה מהבעיות הבוערות ביותר בעולם: שינויי אקלים, סבלם של מיליארדי בעלי חיים ורעב עולמי.

מה העמותה עושה?

מטרת העמותה לקדם את תעשיית הפודטק, עם דגש על חלבונים אלטרנטיביים, מזון שמחליף את המזון מן החי. מזון שדרכיי הייצור שלו מזיקות הרבה פחות לכדור הארץ ולבעלי החיים. זאת תחת ההנחה שהדרך היעילה ביותר לצמצום את בזבוז המשאבים ואת סבל בעלי החיים היא באמצעות האצת פיתוח הבשר המתורבת ותחליפי החלבון. במסגרת מחקר זה, נמדדה תכנית האקסלרטור "Better Plate" שמפעילה העמותה בתחום החלבונים האלטרנטיביים בשיתוף Mass , זהו פרויקט הדגל של העמותה. סטארטאפים בשלבים הראשונים לחייו מקבל את כל הכלים והחיבורים, כולל מנטורינג, בתכנית רחבה בת כחצי שנה, ובסופה ניתן לזכות במסע רוד-שואו להצגת הסטרטאפ בפני משקיעים מכל העולם.

מה עלה במחקר?

במסגרת סקירות שנעשו עם בוגרי האקסלרטור נמצא כי 75% (3 מתוך 4) ממשתתפי התכנית מחזיקים בחברות שעודן פעילות כיום ומפגינים הצלחה עסקית מתמשכת. כפי שעולה ממספר שיטות מדידה שונות, נמצא שההשתתפות באקסלרטור השפיעה לטובה על גיוס משקיעים, גיוס כספים, רמת פיתוח מוצר, וטיפוח קשרים בתוך התעשייה. בסופו של דבר, המחקר הראה על יחס עלות-אפקטיביות גבוה במונחים של השקעות בסטארט-אפים בתכנית. סה"כ על כל דולר שהושקע בתכנית, הצליחו לגייס בממוצע $701 בפיתוח חלבונים אלטרנטיביים.

מה תהיה ההשפעה של תרומה לעמותה זו?

תוצאות המחקר הראו על הצלחת האקסלרטור במגוון תחומים, ובפרט על יחס גבוה של השקעה בתחום החלבונים האלטרנטיביים פר כל דולר של השקעה באקסלרטור כשלעצמו. אנו לא צופים סיבה לירידה במכפיל הרווח שהוצג, כל עוד יצליח האקסלרטור לגייס חברות באיכות דומה. במצבו הכלכלי הנוכחי אנו צופים שתרומות נוספות נחוצות על מנת להביא להמשך קיומו של האקסלרטור ולהקמתם של מחזורים נוספים בשנים הבאות. לפיכך נראה כי יש מקום לתרומה נוספת. בהקשר זה השופטים המליצו לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך בכך שהאימפקט של התרומה והפעילות תלוי בעקיפין  בהצלחתם והמשך קיומם של הסטארט-אפים בעתיד.

דבר העמותה

העמותה לחקלאות מודרנית שמה לעצמה למטרה להאיץ את הצמיחה של האקוסיסטם של החלבונים האלטרנטיביים, לטפח חדשנות רבת השפעה, לעורר יזמות ולטפח קהילה שיתופית בישראל ומחוצה לה. 

העמותה, המובלת על ידי נשים, פעילה בצורה אפקטיבית וחסכונית. (כך לדוגמה, לעמותה אין משרדים והפעילות היא בעיקר בצורת עבודה מרחוק).

בשנת 2022 השקנו לראשונה את מסלול האקסלרטור של החלבונים האלטרנטיביים בישראל. הבנו שהאימפקט הגדול ביותר שאנחנו יכולים לעשות לעולם טוב יותר ולדאגה לרווחת בעלי החיים, הוא לקדם באופן פרואקטיבי את החברות הצעירות בשלבים המוקדמים בתחום החלבונים האלטרנטיביים. הקמנו את BetterPlate – אקסלרטור ראשון מסוגו, Zero Equity , שכל ייעודו הוא לקדם חלבונים אלטרנטיביים. 

בזכותכם, תורמות ותורמים יקרות.ים, אנחנו יכולות להמשיך ולפעול ביתר שאת להרחבת הפעילות, והאצת האקוסיסטם בפודטק, בד בבד עם חיזוק הקהילה הנשית בפודטק הישראלי, במטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר, עם פחות פליטות גזי חממה ופחות סבל לבעלי החיים ממשק החי. 

אנו מודות לכם על תרומתכם למטרה נעלה זו. אנא אל תהססו לפנות אלינו בכל ענין.

למה לתמוך בעמותה זו דרך מקסימום אימפקט?

כל תרומה שעמותה מקבלת דרך מקסימום אימפקט מעודדת את העמותה להמשיך לחקור ולהציג את האפקטיביות של עצמה. הבחירה שלכם לתרום דרכנו מסמנת לארגון שמדידת והצגת אפקטיביות חשובה לתורמים לא פחות מלנו.

דילוג לתוכן